EDT Protea maakt zich klaar voor Total project
Eemshaven- Na lange tijd in de Eemshaven te hebben gelegen, is er nu volop bedrijvigheid aan boord van de EDT Protea. Het schip heeft een contract in de wacht gesleept met Total E&P Nederland. Het schip zal hier gaan werken als Walk-to-Work schip.
Om de kunnen dienen als accomodatieschip moeten er heel wat aanpassen gedaan worden aan het schip. Het schip zal worden voorzien van een Safeway Seagull deiningcompenserende gangway en daarnaast wordt het schip op verschillende vlakken aangepast, zodat een ultieme hotelervaring gegarandeerd kan worden. De EDT Protea is geen onbekende voor Total en met het dynamic positioning systeem waar het schip over beschikt kan het goed dienen als walk-to-work schip. Het schip biedt tevens eenpersoonshutten voor de offshore technici om iedereen het comfort te bieden wat ze nodig hebben.
In de Eemshaven zullen de komende weken de aanpassingen aan het schip worden gemaakt. In maart van dit jaar zal de EDT Protea voor Total gaan varen vanuit Den Helder. Het contract loopt sowieso tot in 2021 met opties tot verlenging tot 2022 of 2023.
De EDT Protea heeft een lengte van 91,10 meter, een breedte van 14,86 meter en een diepgang 6,30 meter.
Bron: Persbericht EDT Offshore