Scheepvaart

Van Assister naar Traveller, crew tender omgebouwd

Eemshaven- Northern Offshore Services (N-O-S) is inmiddels een bekend gezicht in de Eemshaven. De rederij met de bordeaux rode crew tenders vaart met meerdere schepen vanuit de Eemshaven naar de verschillende windparken, met name in het Duitse deel van de Noordzee.

N-O-S is volop bezig met innovatie en het verbeteren van haar vloot. Zo ook met hun nieuwste aanwinst de crew tender Traveller. De markt van de offshore wind, vraagt om steeds grotere schepen zo ook in het vervoer van goederen en personen. De rederijen die crew tenders in hun bezit hebben, moeten hier in mee zo ook N-O-S. Met de Traveller gaat N-O-S mee in de vraag van de markt en hebben zij een schip gebouwd dat maar liefst 70m2 dekoppervlakte aan de voorzijde en 30m2 aan de achterzijde heeft. Het schip heeft hiermee de mogelijkheid om 20 ton in totaal mee te voeren. De Traveller is niet zo maar een nieuw schip. Een kleiner schip, uit de A-klasse van N-O-S, de Assister is gerecycled en gebruikt voor de bouw van Traveller. De A-klasse schepen zijn inmiddels voor de huidige markt te klein en op deze manier wordt er toch nieuw leven ingeblazen.

Naast de upgrade van het dekoppervlakte heeft N-O-S ook gedacht aan de voortstuwing, middels een 4-motorenconcept van Volva Penta IPS. Ook is de Traveller voorbereid op de nieuwe N-O-S Hybrid Technology. Dit betekend dat batterijen, motoren en generatoren samenwerken om het schip van energie te voorzien. Dit zal grote brandstofbesparingen generen.

De Traveller heeft een lengte van 25,35 meter, een breedte van 7,60 meter en diepgang van 2,90 meter.

Translate