Bedrijven

Unafix.com online hub voor maritieme dienstensector

Eemshaven- Unafix heeft een online hub gelanceerd voor verschillende maritieme dienstverleners. Het platform zorgt er voor dat het proces van vinden, vergelijken en aanstellen van verschillende dienstverleners in de scheepvaart vereenvoudigt wordt.

De Nederlandse Marinetech-startup heeft sinds kort de digitale hub, Unafix, gelanceerd. “We waren van mening dat er enorme efficiëntie voordelen te behalen zijn in het inkoopproces van maritieme dienstverleners zoals agenten en surveyors”, zegt Jeroen Wolthuis, lid van het team van Unafix en woordvoerder van het bedrijf. “De overgang naar platformgebaseerde inkoop in andere industrieën heeft geleid tot substantiële efficiëntieverbeteringen. Met Unafix hebben we dit concept afgestemd op de maritieme dienstverlening”.

Het lanceringsprogramma van Unafix bestaat uit drie verschillende soorten dienstverleners, namelijk agenten, inspecteurs en advocaten. Gebruikers kunnen verbinding maken met en een offerte aanvragen bij zoveel serviceproviders als ze willen, waardoor de algehele efficiëntie van het inkoopproces en het resultaat ervan wordt verbeterd.

De maritieme industrie wordt vaak omschreven als een mensenbedrijf en is van nature een wereldwijde onderneming. Maritieme professionals hebben doorgaans grote netwerken die Unafix aanvult door het aanbieden van nieuwe verbindingsmiddelen met dienstverleners. Maritieme professionals kunnen via duizenden kantoren wereldwijd verbinding maken met tienduizenden dienstverleners. “Om onze gebruikers de best mogelijke tools te bieden, moesten we onze systemen helemaal opnieuw ontwerpen. We hebben een veelzijdige, op offerteaanvraag gebaseerde, oplossing ontwikkeld die veel flexibiliteit biedt voor toekomstige gebruikersgestuurde verbeteringen. Het heeft meer dan een half jaar intensief werk gekost om het platform te leveren, maar gelukkig worden we ondersteund door gewaardeerde insiders uit de industrie en buitenstaanders uit de industrie”.

Holwerda Shipmanagement, een in Nederland gevestigde rederij met een vloot van 10 containerschepen, is actief betrokken geweest bij het ontwikkelingsproces. “We zien veel potentieel in digitale oplossingen zoals Unafix. De manier waarop ze onze feedback hebben verwerkt, is een voorbeeld van hun gebruikersgestuurde mentaliteit. Vanwege onzekerheid veroorzaakt door het Corona-virus, zien we een verkorting van de tijdbevestigingsduur. Met Unafix kregen we snel een overzicht van beschikbare gerenommeerde surveyors en met een paar klikken stuurden we de offerteaanvraag naar verschillende providers, zonder het gebruikelijke gedoe van het opstellen van e-mails en het zoeken naar contactgegevens”.

Bron: Persbericht Unafix.com

 

Translate